Transfer na materiale…

Dziś wspomniany jakiś czas temu transfer na materiale. Bardzo prosta i szybka metoda.

Potrzebne będą:

  • materiał, na którym chcemy zrobić odbicie ja zastosowałam surowy len,
  • grafika wykonana na
  • klej do tkanin,
  • taśma papierowa,
  • fiksatywa

Grafikę przykładamy odpowiednią stroną do materiału, przyklejamy taśmą papierowąDSC00501

Następnie niewielką ilość kleju do tkanin mieszamy z wodą i pokrywamy dokładnie cały napis, który chcemy przetransferować.

DSC00502

Gdy już cały napis będzie dobrze pokryty „mieszaniną” wody i kleju, dociskamy grafikę dokładnie do materiału małym wałkiem do malowania albo łyżeczką. Jeśli chcemy aby napis był bardzo wyraźny należy dokładnie pojeździć po grafice jeśli nie, wystarczy dociskanie pędzlem podczas pokrywania grafiki mieszanką. Następnie delikatnie odklejamy kartkę z napisem.

Odbity motyw zabezpieczyłam fiksatywą a później pokryłam lakierem do serwetek. Końcowy efekt jak dla mnie jest zadowalający 🙂

DSC00578

Może komuś przyda się taki szybki i łatwy kursik transferowy  🙂

 

 

Skomentuj

